|
ПРО КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ З ПІДПРИЄМНИЦТВА
Навчання відбувається за «спеціальністю» чи за «освітньою програмою»?
Навчання відповідає спеціальності, але зміст підготовки бакалаврів та розподіл часу на вивчення окремих дисциплін конкретизується освітньою програмою випускової кафедри.
Особливості освітньої програми (ОП) простежуються в її назві, наприклад: «Товарознавство та комерційна логістика», «Підприємництво». В нашому випадку освітня програма має назву «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», де рівна увага приділена всім трьом сферам знань: підприємництву, торгівлі та біржовій діяльності.
В дипломі здобувача освіти зазначається освітня кваліфікація бакалавр підприємництва та торгівлі (відповідно назві спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля»). В Додатку до диплому зазначаються назви галузі знань та освітньої програми (галузь знань 07 «Управління та адміністрування»; освітня програма ««Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»).
|
Яка сфера професійної діяльності бакалаврів?
Сфера професійної діяльності бакалаврів пов’язана зі створенням та управлінням діяльністю підприємств та фізичних осіб-підприємців (різних правових форм, галузевого спрямування, масштабів бізнесу тощо).
Освітньо-професійна програма підготовки бакалаврів орієнтована на практичну підприємницьку діяльність особистості в межах індивідуальних та спільних бізнес-проектів з урахуванням пріоритетів суспільного розвитку, вимог національного та міжнародного законодавства, принципів ділової етики, сучасного інформаційно-аналітичного інструментарію управління бізнесом.
|
Яка загальна мета підготовки за спеціальністю ?
Формування активної особистості, компетентної щодо ведення прибуткової власної/спільної підприємницької діяльності, зокрема в питаннях:
пошуку бізнес-ідей; розробки бізнес-моделі та її трансформації відповідно до нових можливостей; реалізації бізнес-проектів; укладання партнерських ділових угод; організації торгівельної діяльності; захисту бізнесу;
утворення нових та розвитку існуючих підприємств (наприклад, започаткування бізнесу за концепцією «StartUp», освоєння випуску інноваційної продукції існуючим підприємством, реалізація проектів міжнародного бізнесу тощо);
залучення інвестицій на фондових біржах та участі в програмах венчурних фондів; забезпечення бізнес-проекту іншими видами ресурсами (матеріальними, людськими, інформаційними тощо).
Формальна мета освітньої програми - підготовка фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, компетентних у питаннях утворення, забезпечення функціонування та розвитку відповідних структур в умовах невизначеності та інноваційної економіки на принципах академічної доброчесності, національної ідентичності та активної громадянської позиції для збереження й примноження моральних, культурних, цінностей суспільства, розвитку освітнього-наукового простору та національної економіки, креативного становлення людини та суспільства майбутнього.
|
Які акценти освітньої програми?
Основний фокус ОП – набуття здобувачем вищої освіти спроможності ініціювати та реалізовувати бізнес-проєкти широкого спектру в контексті сучасних трендів в публічній політиці, державному управлінні та місцевому самоврядуванні, підходах до соціально-економічного розвитку громад. Зазначений фокус ОП забезпечується формуванням універсальних підприємницьких компетентостей виконання професійних процесів, зокрема: генерування бізнес-ідей та їх валідація відповідно до цільової аудиторії; створення команди засновників/учасників бізнес-проєкту; управління розробкою продукту та його ринковим тестуванням; визначення правової форми суб’єкту господарювання; розбудова внутрішнього середовища підприємства; налагодження комунікації із зовнішніми стейкхолдерами; визначення напрямків та планів трансформації бізнесу; управління комплексом ресурсів та функціональних процесів підприємства з метою оптимізації його економічної системи; управління ризиками. Особлива увага приділяється особистісному розвитку бакалаврів з підприємництва, що визначатиме їх професійні якості, насамперед: самостійність, цілеспрямованість, вмотивованість, ініціативність, лідерство.
|
Яка роль бакалаврів для розвитку країни (цінність для суспільства, що забезпечить самореалізацію особистості)?
Фахівці з підприємництва є головним рушієм розвитку країн з ринковою економікою, оскільки підприємці самостійно забезпечують власну зайнятість (на відміну від роботи за наймом) та формують особисті статки, сприяють утворенню нових робочих місць, задовольняють попит на товари та послуги, сплачують податки.
Інноваційність як характеристика підприємництва формує підґрунтя високої конкурентоспроможності продукції та підприємства в умовах швидких змін ділового середовища.
Економічний результат підприємництва (прибуток, збільшення вартості власного капіталу) та соціальна значущість бізнесу свідчить про успішність підприємців як особистостей, які реалізують власний творчий потенціал, наполегливо працюють на реалізацією власних задумів.
|
Які можна отримати основні професійні знання?
Основні професійні знання:
- методи розробки моделі бізнесу, бізнес-планування та управління бізнес-проектами;
-
теоретичні основи та практичний інструментарій функціонального та ресурсного забезпечення бізнесу (менеджмент, маркетинг, фінанси, управління персоналом, управління зовнішньоекономічною діяльністю та нематеріальними активами тощо)
-
нормативно-правове регулювання у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності;
-
форми організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур;
-
методи укладання партнерських угод між суб’єктами господарських відносин, зокрема щодо міжнародного бізнесу;
-
методи та форми залучення інновацій та інвестицій для нових підприємницьких проектів;
-
принцип здійснення державно-приватного партнерства та соціально-відповідального бізнесу.
|
Які можна отримати основні професійні вміння?
Основні професійні вміння:
- генерувати бізнесові ідеї та започаткувати власну справу в умовах невизначеності та ризику;
- планувати та реалізовувати бізнес-проекти національного та міжнародного масштабу;
- визначати групи зацікавлених осіб, які сприятимуть успішності бізнесу та залучати їх для ведення спільної підприємницької діяльності;
- використовувати послуги суб’єктів підприємницької інфраструктури (фондових та товарних бірж, торгівельних мереж, торгово-промислової палати, соціологічних компаній, рекрутингових агентств та інших);
- планувати стратегію та реалізовувати тактику ділових переговорів з бізнес-партнерами, що передбачає укладення договорів, контрактів;вирішувати конфліктні ситуації, пов’язані з веденням підприємницької діяльності.
|
Які особливості практичної підготовки до майбутньої діяльності?
- Зустрічі з експертами-практиками в університеті (під час аудиторних занять з навчальних дисциплін або окремих семінарів-тренінгів).
- Ознайомчо-навчальні візити та курсові практики на підприємствах різних видів діяльності, а також в організаціях, які формують підприємницьку інфраструктуру.
- Можливість участі студентів в проектах Школи бізнесу НТУ «Дніпровська політехніка», а також Бізнес-інкубатору НТУ «Дніпровська політехніка».
- Набуття досвіду роботи з діловою інформацією від Головного управління статистики в Дніпропетровській області.
- Вивчення процедур/вимог до здійснення зовнішньоекономічної торгівельної діяльності за міжнародними стандартами, а також пошук іноземних партнерів й експертної підтримки експортно-орієнтованого бізнесу (на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати).
-
Можливості міжнародної академічної мобільності: Краківський економічний університет (Польща), Економічний університет в Катовіце (Польща), Вища Банківська Школа (Польща), Вроцлавська політехніка (Польща) та іншими партнерами кафедри та університету.
|
Ким працюють випускники спеціальності (які обіймають посади)?
- Економіст
- Менеджер (керівник) промислових та торговельних підприємств
- Менеджер проектних груп (зокрема, продакт-менеджер)
- Керівник/співробітник економічних підрозділів, центрів розвитку підприємств
- Менеджер торговельних філій та представництв (менеджер з продажу)
- Брокер товарної/фондової біржі; митний брокер
- Засновник, власник (співвласник) бізнесу (підприємства) тощо
|
|